
Case studies worden gebruikt om praktijksituaties aan te halen en de gebruikte werkwijze(s) om het probleem op te lossen. Verder geeft een case studie een complete uitleg vanaf het begin en wordt het probleem breedvoerig besproken. Het belangrijkste is het eindresultaat waarbij het probleem is verholpen en de klant tevreden is. Voor een loodgieter Rotterdam is het daarom goed om te weten wat een case studie inhoudt en hoe zelf eentje op te stellen. Door uitgevoerde projecten in de vorm van een case studie te presenteren kan de belangstelling gewekt van potentiële nieuwe klanten.
Wat houdt een case studie nou precies in?
Een case studie over jouw werk zal moeten gaan over een probleem waar een klant mee is geconfronteerd en waar jij als loodgieter Amsterdam oplossing in hebt gebracht. Het geheel moet een opbouwend karakter hebben waarbij als eerst het probleem wordt gepresenteerd. Daarna vertel je iets over de klant en hoe je probleem hebt opgelost. Als laatst kan je dan de referenties van de tevreden klant aantonen. Het geheel kan met foto en of filmmateriaal worden aangetoond. Het is altijd leuk om ook een tijdsindeling te weergeven b.v. dag 1: het beginnen om de afvoer open te breken. Zo laat je de toekomstige klant meeleven waarbij de climax komt bij het bereikte resultaat.
Met het presenteren van case studies toon je als loodgieter Utrecht aan dat je in staat bent om problemen op een professionele wijze op te lossen naar volle tevredenheid van de klant.
Uiteraard moet het project waarover de case studie zal gaan wel groot genoeg zijn om aan bovengenoemde voorwaarden te voldoen. Een case studie maken over een verwisselde kraan heeft echt geen zin. Een groter project als b.v. een complete afvoer aanleggen kan wel heel handig met een case studie worden gepresenteerd.
Een case studie kan ook een goede manier zijn om reclame te maken voor een specialisatie. Je kunt als loodgieter 1 aspect van het werk belichten waar je in uitschiet.
Case studies spreken veel meer aan dan een reclametekst of een spotje. De klant van tegenwoordig is zeer kritisch waarbij er ook nog zware concurrentie is van andere loodgieters Den Haag. Met de juiste reclame strategie kan je toch ervoor zorgen uit te schieten boven de rest en de aandacht op jouw laten vestigen.
Hoe kan je als loodgieter je case studie(s) naar het groter publiek brengen?
Het is belangrijk dat case studies op een eenvoudige manier bij toekomstige klanten terecht komen. De manier om dit te doen is via het internet. Indien je over een eigen website beschikt kan het heel eenvoudig hierop worden geplaatst. Dit kan in de vorm van een filmpje of in de vorm van een verslag waarin er ook foto’s zijn geplaatst.
Indien je nog niet over een eigen website beschikt kan je eventueel een case studie in de vorm van een filmpje via social media verspreiden (b.v. plaatsen op je facebook page).